انواع سنسورها در دربهای اتوماتیک

انواع سنسورها در دربهای اتوماتیک برقی :

آیا تا بحال از اینکه چگونه دربهای سنسوری بصورت معجزه آسایی شما را شناسایی می کنند و درب باز شده و شما از آن عبور می کنید متعجب گشته اید؟ هیچ جادویی در کار نیست، یک درب اتوماتیک می تواند بوسیله حسگرهای گوناگونی حرکت ها را شناسایی کند. در این مقاله با انواع سنسورها در دربهای اتوماتیک آشنا می شویم. با درب اتوماتیک تبریز همراه باشید.

انواع گوناگونی از سنسورها وجود دارد، اکثر دربهای ریلی خودکار از حسگرهای حرکتی یا نوری برای فعال شدن مکانیزم باز و بسته شدن استفاده می کنند. سنسورها در دو طرف درب و یا اطراف آن نصب می گردند تا بتوانند حرکت ها را شناسایی کنند.

انواع سنسورها در دربهای اتوماتیک در محیطهای صنعتی و تجاری برای راحتی دسترسی به ساختمان بکار برده میشود بویژه برای افراد کم توان از جمله معلولین و افراد مسن که وجود آنها باعث ایمن تر و بهره ور شدن ورودی  ساختمانها می شود.

درب شیشه ای اتوماتیک تبریز

 

انواع حسگرها :

  • حسگرهای نوری یا حرکتی
  • حسگرهای فشاری : برای محیطهای صنعتی و تجاری، برای افراد سالمند و کم توان
  • حسگرهای وزنی : بصورت کفپوش های مخصوصی قبل و بعد از ورودی قرار دارد که در صورت عبور افراد و تغییر در وزن تنظیم شده حسگر، درب باز و بسته می شود.
  • سنسورهای مادون قرمز: این حسگرها با تشخیص تغییرات دمایی در محیط، بویژه دمای بدن انسان، مکانیزم باز و بسته شدن درب را فعال می کند.
  • حسگرهای صوتی یا امواج مایکرو (طول موج کوتاه) : همانند خفاشها این حسگرها با تشخیص ارتعاشات محیطی که ایجاد می گردد، فرکانسهای دریافتی را مطابق با تنظیمات انجام شده دریافت و درب باز می گردد.

مکانیزم باز و بسته شدن درب :

حسگرها با دریافت محرک لازم و انتقال آن به کنترل باکس، فرمان باز و یا بسته شدن توسط کنترل باکس را صادر و به موتور دستگاه انتقال می دهد. با به حرکت درآمدن موتور و دوران گیربکس، تسمه متصل که در طرف دیگر به هرزگرد متصل است، لتها باز و بسته می شوند.

کنترل از راه دور:

در بعضی از انواع سنسورها در دربهای اتوماتیک لازم است عمل بازو بسته شدن بوسیله شخص کنترل شود مانند دربهای پارکینگی، مراکز خاص از جمله مراکز امنیتی و …

هنگامی که درب سیگنال صحیح در فرکانس مشخص شده را از ریموت کنترل دریافت نماید، درب باز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button