انواع اپراتور ها بر اساس میزان سرعت یا انرژی هر یک عبارتند از:

  • اپراتور با مصرف انرژی کامل یا فول انرژی – که این اپراتور درب را با ماکسیمم سرعت ممکن با توجه به معماری این درب ها باز و بسته می نماید.
  • اپراتور با مصرف انرژی بسیار کم – که این اپراتور ها سرعت باز و بسته شدن درب را کاهش داده و با این اقدام باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین سرعت باز و بسته شدن درب می شود که برای معلولین مشکلی ایجاد ننماید.
  • اپراتور پاور اسیست – که این نوع اپراتور وظیفه باز و بسته کردن درب را بر عهده ندارد، بلکه باعث می گردد تا درب اتوماتیک مورد نظر با میزان انرژی بسیار کمتری نسبت به دربهای معمولی باز شوند و در واقع با تقلیل میزان انرژی مصرفی توسط افراد به آنها کمک می کند. به عبارت دیگر این اپراتور نوعی از اپراتور با مصرف انرژی پایین (با مصرف انرژی بسیار کم) به شمار می رود که درب را با همان میزان سرعت باز و بسته می کند.

اپراتور های فول انرژی معمولاً برای درب هایی مورد استفاده قرار می گیرند که در هوای آزاد نصب شده اند.

اپراتور ها با مصرف انرژی پایین در اماکنی مورد استفاده قرار می گیرند که درب های معمولی بر طرف کننده نیاز افراد می باشند اما برای رفع نیاز افرادی که دارای ناتوانی جسمی می باشند نیز باید چاره ای اندیشیده شود و بیشتر در مواردی همچون ساختمان ها و شرکت های تجاری کوچک کاربرد دارند.