استاندارد چیست ؟

استاندارد یعنی نظم و قانون، هر کاری که طبق اصول منظم و مرتب انجام شده باشد یا بر اساس قرارداد و نمونه های تعریف شده باشد استاندارد نامیده می شود. با درب اتوماتیک تبریز همراه باشید تا بیشتر درباره استانداردهای درب اتوماتیک بدانیم.

استاندارد باعث می شود که ما با خیال راحت ، کالا و خدمات موردنیاز خود را تهیه کنیم و بدانیم انتخاب ما مشکلی برای ما ایجاد نمی کند.استانداردهای درب اتوماتیک نیز همینطور است.

در بیشتر کشورها سازمانی وجود دارد که بر کیفیت کالاها نظارت دارد به نام سازمان استاندارد، بطوریکه در حال حاضر بسیاری از مشاغل و حرفه های مختلف در دنیا، استانداردهای مخصوص خود را شامل می شوند.

محورهای استاندارد

  • ماهیت محصولات
  • امور مدیریتی
  • ارزیابی و انطباق
  • مسئولیت های اجتماعی

سطح های کاربری استانداردها

 سطح کارخانه ای : توسط کارخانه برای همان واحد تدوین می گردد

سطح جامعه یا شرکتی : بوسیله شرکتها یا یک جامعه تعیین و تدوین می شود

سطح ملی : موسسه استاندارد کشور ها مسئول تدوین آن می باشد

سطح منطقه ای : توسط کشورهای عضو یک پیمان منطقه ای مانند استانداردهای اروپا تعیین می شود.

استانداردهای بین المللی : به منظور قابلیت استفاده  در سطح بین المللی تهیه می شود

نمونه ای از استانداردهای معتبر در کشور ایران و استانداردهای درب اتوماتیک

  • موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران (ISIRI)
  • استانداردهای اروپا
  • استاندارد آمریکا
  • ایزو
  • استاندارد DIN

۱- موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران  (ISIRI)

برای تعیین ویژگی ها و نظارت به کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی ، این موسسه در سال ۱۳۰۴ ایجاد گردید و در سال ۱۹۶۰ به عضویت سازمان بین المللی استاندارد (ISO) درآمد.

۲- استاندارد اروپا (CE)

این استاندارد به منظور استاندارد سازی اجباری در بسیاری از محصولات تجاری و صنعتی تولیدی اتحادیه اروپا ایجاد گردیده است. محصولات جهت دریافت این استاندارد، باید از نظر سلامت، امنیت و مضر نبودن برای انسان و طبیعت بررسی، و پس از دریافت تاییدات لازم، نشان CE را دریافت نمایند. محصولاتی که دارای این استاندارد می باشند امکان حضور در اتحادیه اروپا را دارند.

۳- استاندارد آمریکا (موسسه ملی استاندارد آمریکا ANSI )

موسسه ای خصوصی و غیرانتفاعی است که بر محصولات، خدمات، روندها، سیستمها و کار کارمندان نظارت دارد و استانداردهای آمریکا را با استانداردهای جهانی تطبیق می دهد.

این استانداردها تضمین می نمایند که محصولات دارای عملکرد و ویژگیهای یکسان بوده تا مصرف کنندگان از کیفیت محصولات مشابه در یک سطح مطمئن گردند.

۴- ایزو(International Standard Organization سازمان بین المللی استاندارد)

فدراسیون بین المللی متشکل از نهادهای ملی استاندارد می باشد که تعداد این نهادها بیش از ۱۴۰ نهاد ، و هر کدام متعلق به یک کشور است.

وظیفه این فدراسیون ارتقای توسعه استاندارد سازی و فعالیتهای مربوط به آن در دنیا است. تمامی این استانداردها برای ایجاد مسئولیت در زمینه صادرات و واردات کالاها، خدمات و فناوری هاست. حدود ۳۰۰ استاندارد ایزو بصورت عمومی در درسترس می باشند.

۵-استاندارد DIN

موسسه استاندارد آلمان که در راستای استانداردسازی فعالیت دارد و عضو سازمان بین المللی استانداردسازی می باشد. این استاندارد با بیش از  ۳۰,۰۰۰  عنوان استاندارد تقریباً تمامی جوانب تکنولوژی را شامل می شود.

این استاندارد جزو استانداردهای سختگیرانه در دنیاست که اکثر تولیدکنندگان از آن استفاده می نمایند. استانداردهای درب اتوماتیک نیز همین گونه می بانشد.

محصولات ارائه شده توسط شرکت درب اتوماتیک تبریز دارای استانداردهای DIN 18650 بر اساس گواهی موسسه TUV  آلمان می باشد و هم چنین سایر استانداردهای معتبر جهانی از جملهBS, CE  ASTM , ANSI, را پوشش می دهد.